Telemarketing je direktana prodaja robe ili usluga potencijalnim kupcima putem telefona, interneta ili faksa. Telemarketing mogu obavljati ili telemarketeri ili sve češće automatizovani telefonski pozivi.
Kako funkcioniše telemarketing
Telemarketing uključuje praksu kontaktiranja, provere i približavanja potencijalnim kupcima. Ne uključuje upotrebu metoda direktnog marketinga putem pošte. Termin je prvi put korišćen 1970-ih sa pojavom nove, klase odlaznih međugradskih telefonskih usluga i dolaznih besplatnih usluga. Praksa telemarketinga može se odvijati iz call centra, kancelarije ili, sve češće, od kuće. Mnogo puta, telemarketing može uključivati jedan poziv za procenu interesovanja ili podobnosti, a zatim naknadne pozive za prodaju. Mogu se koristiti različiti podaci za sužavanje velikih baza podataka imena na mali broj potencijalnih kupaca sa većom verovatnoćom. Telemarketing koriste profitna preduzeća, neprofitne dobrotvorne organizacije, političke grupe i kandidati, anketiranje, prikupljanje donacija, marketinško istraživanje i druge vrste organizacija.
Telemarketing aktivnosti
Čin telemarketinga se može podeliti u četiri podkategorije:
Odlazni: potencijalni kupci i postojeći kupci se aktivno kontaktiraju putem odlaznih telemarketing poziva, takođe poznatih kao „hladni“ pozivi.
Dolazni: Ovi telemarketing pozivi se zasnivaju na dolaznim upitima o proizvodima ili uslugama na osnovu reklamiranja ili prodaje. Ovi pozivi se smatraju „toplim“ pozivima jer su klijenti obično poslali obrazac za interesovanje na mreži ili su već upoznati sa kompanijom.
Generisanje potencijalnih kupaca: prikupljanje obaveštajnih podataka o profilima, interesovanjima i demografskim podacima potencijalnih kupaca.
Prodaja: Uverljiva aktivnost kojom se bave prodavci, u kojoj su telemarketeri obučeni i imaju za cilj da zaključe posao preko telefona.